Corona update: meer energie, oefeningen en werk

Hoi! Het leek mij wel weer tijd voor een Corona update. En dan heb ik het niet over de updates die je in het nieuws kunt lezen. De besmettingen dalen, de ziekenhuizen liggen minder vol, gelukkig allemaal. Maar daar ga ik het niet over hebben. In dit artikel vertel ik meer over mijn herstel. Hoe gaat het nu? Lees het verder in de Corona update.

Corona update

Voor de hele geschiedenis over mijn Corona bestemming zou ik je zeker aanrader mijn eerste post in dit deel te lezen. Daarin lees je dat het in januari best wel goed ging. Daarna kwam de erge terugval. En daar heb ik nu nog steeds last van. In de Corona update van april schreef ik waar ik vooral last van had in die tijd.

En in de laatste update las je dat het al iets beter ging en welke stappen ik heb ondernomen om weer aan te sterken. Vanaf dat punt wil ik graag even verder met jullie.

Ik voel me echt al stukken beter. Mijn erge hoofdpijn is zo goed als weg. Als ik veel gedaan heb, wil deze nog wel eens terug komen. Dan weet ik ook: oké te veel gedaan. Dat ik meer kan doen heeft ook met de vermoeidheid en mijn energie te maken. Ik ben stukken minder moe gelukkig en hierdoor heb ik ook iets meer energie.

Laatste keer nog naar de therapie geweest. Goed drinken na die tijd.

De behandelingen bij de manueel therapeut hebben voor mijn hoofdpijn zeker geholpen. Ik ga er eigenlijk bijna niet meer heen. Dat is een goed teken.

Tuurlijk zijn er dagen tussen dat ik moe ben en mijn energielevel lager is. Maar die dagen zijn stukken minder! En daar ben ik zoooo blij mee. Zoals ik al tegen veel mensen zei: lichamelijk gaat het nu beter dan geestelijk. Mijn lichaam is weer een stuk sterker.

Diëtiste

Corona update

Dit komt denk ik door mijn eten en de fysio oefeningen die ik dus doe. Laat ik even terugkomen op de diëtiste waar ik loop. Ze heeft mijn vezel en eiwit inname verhoogd. Ik eet nu meer zuivel producten (denk aan Skyr, Griekse Yoghurt, Optimel en melk). En mijn vezel inname is ook verhoogd (twee keer fruit op een dag, nootjes, lijnzaad, snackgroente).

Op een dag eet ik ook meer. Op school eet ik rond 11 uur yoghurt en tussen de middag crackers met tomaatjes en komkommer bijvoorbeeld. En ik merk dat de verandering van eten echt werkt. Mijn energie level is hierdoor hogen. Ik haal meer energie uit mijn voeding om te herstellen.

Fruit en zuivel.

En ook erg fijn: door de toename van de vezels zijn mijn darmen ook een stuk rustiger! Yes, hier ben ik heel erg blij mee. Na meer dan een maand mijn eetpatroon wat te wijzigen had ik weer een afspraak bij de diëtiste. Ik ben iets meer dan één kilo aangekomen qua spiermassa. Dat is zeker een goed teken. Verder eet ik gewoon ook andere dingen hoor. Op een terras een lekkere lunch nemen. Dat doe ik ook gewoon.

Fysio oefeningen

Doordat ik meer energie heb, kan ik dus ook meer fysio oefeningen doen. Hier komt denk ik ook een stukje spiermassa vandaan. Ik heb wat oefeningen om mijn conditie mee op te bouwen en spierkracht. Dat laatste merk ik zeker. Ik kreeg eerst een Cola dop niet eens fatsoenlijk open.

Dat lukt nu gewoon weer. Op mijn werk til ik zelfs weer kleuters de schommel in. Dan moet je mij niet vragen om vijf kleuters achter elkaar te tillen….Maar mijn spierkracht kan nog omhoog. Net als mijn conditie. Wandelen doe ik nog steeds veel. Nu zeker drie kwartier. Dan houd ik prima vol.

Corona update
Springen. Daar werd ik moe van joh….

Daarbij heb ik van een vriend ook oefeningen gekregen die meer uithoudingsvermogen kosten. Tien keer een muurtje opspringen. Dan ben ik wel even aan het hijgen daarna. Maar dat moet opbouwen. Ook probeer ik twee keer in de week op de hometrainer een crosstrainer te gaan. En dit bouw ik dan ook op.

Werk

Dat gaat dus allemaal wat beter. Ook op werk gaat het beter. Ik zit bijna weer aan mijn twintig uur werken wat ik hiervoor heen deed. Elke week werk ik weer 1 tot 1,5 uur meer. En dat gaat eigenlijk prima. De bedrijfsarts heb ik niet meer nodig. Mocht het niet goed gaan, kon ik hem contacteren. Dat is niet nodig geweest.

Corona update
Werk buiten de klas maken met de kleuters.

Voor de klas sta ik nog niet. Ik werk nu vooral met kinderen buiten de klas en doe wat computer werk: roosters maken, namenlijsten printen en meer randzaken voor de groep. Ik merk dat ik in de groep mij lastig kan concentreren door alle geluiden. Daar word ik snel moe van.

Voorlopig werk ik dus echt weer als onderwijsassistent. Na de zomervakantie ga ik dat ook weer doen, dus wil dat gewoon weer goed kunnen doen. Wel probeer ik meer in de groep te zijn om te wennen aan alle geluiden en drukte.

Watten in hoofd

Ik merk dat in mijn hoofd nog niet alles goed zit (ik zal de grap verder zelf wel maken: helemaal goed wordt het nooit, haha). Concentratie is nog wel een ding. Ik raak snel afgeleid en kan mij niet heel lang nog focussen op één ding. Blogposts typen gaat nog niet zo snel als voorheen bijvoorbeeld.

Als ik veel moet onthouden gaat dit ook nog niet zo lekker. Soms ben ik nog wat wazig in mijn hoofd. Of zoals ik dat noem: watten in mijn kop. Dit alles gaat ook wel langzamerhand beter hoor. Dit was voorheen nog erger.

Ik merk nu het lichamelijk beter gaat, dat het in mijn hoofd ook beter gaat. Nog niet heel snel maar dat komt vast nog wel. Nu de versoepelingen langzaam meer komen, versoepel ik ook haha.

Goede kant op

Erg fijn dat wat ik nu doe werkt en hopelijk gaat het in deze lijn zo verder. Zoals je mijn weekupdates ziet doe ik ook steeds meer. Wel ga ik vaak nog op tijd naar bed en ben dan ook echt moe. Ik weet al haast niet beter, haha. Maar ik merk gewoon de vooruit gang en de energie die ik weer terug krijg. Echt zo blij mee!

Corona update

De diëtiste en fysio oefeningen helpen dus echt. Het heeft tijd nodig. Dat is nu eenmaal zo. Ik heb mij daar ook meer bij neergelegd. En ik leer (oké soms niet) beter luisteren naar mijn lichaam. Dus het gaat de goede kant op zullen we maar zeggen.
Over ongeveer een maand praat ik jullie weer bij met een nieuwe Corona update, denk ik….

Dit is gelijk een goed geheugensteuntje voor mij, haha. Dit moet ik niet vergeten!

Ken jij mensen die last hebben van een Corona nasleep?

Misschien is dit ook leuk?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *