Mijn sportschema – oefeningen die ik doe

mijn sportschema

Hoi! Een lekker sportief artikel vandaag. Ik deel jullie mijn sportschema. Laat ik voorop stellen dat ik geen fitness girl ben… haha. Verre van dat. Ik vind sporten heerlijk maar ben echt geen vijf dagen op onze sportzolder te vinden hoor. En een strak schema heb ik ook niet. Maar wat ik wel doe, deel ik graag met jullie en een grote stuggle die ik heb tijdens mijn sportschema. 

Mijn sportschema

Drie keer in de week probeer ik wel te sporten. Ik sport niet om af te vallen of een sixpack te creëren. Ik sport omdat het gezond is en mijn conditie een beetje bij te houden. Nu hijg ik al als ik de trap opgelopen ben…. Dus daar zit verbetering in.

Na mijn coronabesmetting heb ik wat oefeningen en dingen die ik toen vaak deed om weer op kracht te komen. Dit is er zo in geslepen dat ik dit nog altijd doe. Ik neem je mee naar mijn sportzolder en wat ik daar doe.

Ik start vaak met ongeveer 20 minuten op de crosstrainer. Startend in een lage versnelling en dit loopt steeds meer op. Een fijn muziekje op en gaan! Nu ben ik vooral bezig op onze crosstrainer maar ik wil hierna ook graag ons roeiapparaat gaan gebruiken. Nu is mijn conditie wel zo ver dat, dat lukt.

Buikspieren en kettlebell

Dan is het tijd voor de buikspieren. Deze doe ik op ons buikspierbankje. Drie keer 20 keer omhoog en soms vier keer 20 keer omhoog. Ergens heel ver weg zijn die buikspieren er, haha. Dit bankje zit ideaal en lekker fijn dus mijn kont doet hierdoor geen pijn.

Door met de gewichten. We hebben zo’n kettlebell. Eentje van vier kilo en eentje van acht kilo. Ik pak nu nog die van vier. De oefening die ik ermee doe is een soort kettlebell squat. Ik ga door mijn knieën, span de bovenbeentjes aan en zwaar de kettlebell door mijn benen en weer naar boven. Dit doe ik tien keer.

Dan doe ik tussendoor nog een oefening waarbij ik squat en de kettlebell tien seconden voor mij houdt met gestrekte armen. Pfoe, dat is soms nog best zwaar. Beide oefeningen doe ik nu drie keer.

mijn sportschema

De kettlebell is een favo onderdeel want ook de volgende oefening doe ik daarmee. Ik gebruik deze ook om mijn zij-buikspieren (als die zo heten) te trainen. Ik ga op de grond zitten met gebogen knieën en hang naar achter zodat ik mijn buik aanspan. Dan beweeg ik van links naar rechts met de kettlebell in mijn handen. Dit doe ik drie keer 20 keer.

Yogamatje?

En hier zit ik dus niet zo comfortabel op de harde grond. Misschien is een yogamat een fijn idee hiervoor. Ook kan ik dan andere oefeningen hierop doen. KURMA heeft ook nog eens een duurzame yogamat. De yoga matten zijn duurzaam geproduceerd.

mijn sportschema

Ze zijn vrij van gifstoffen, 100% recyclebaar en gaan super lang mee. Een goede en bewuste keuze dus. De yogamat heb je ook nog eens binnen één dag in huis. Ideaal! De matten zijn er in verschillende kleuren en groottes. Misschien een slimme optie voor mij. Ik wil ook gaan planken als oefening. Dat is denk ik ook fijner op een yogamat.

Als afsluiter ga ik vaak vijf minuten hoepelen met onze verzwaarde hoepel. Ondertussen zit ik vaak op mijn telefoon, haha. Even ‘Instagrammen’. En dan zit mijn sportsessie erop. Ik denk dat ik ongeveer 40 minuutjes bezig ben met rustpauzes ertussendoor. En dan lekker douchen.

mijn sportschema

Sport jij vaak en wat doe jij dan?

* dit artikel bevat een samenwerking*

Misschien is dit ook leuk?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.